O investigație efectuată de jurnaliștii de la Business Insider (BI) arată că Tesla ar fi vândut mașini electrice deși știa că bateriile se puteau aprinde spontan.
Începând din 2012, Tesla a grăbit producția Model S, primul său sedan electric. Atunci au început să apară și problemele pe linia de producție. Potrivit analizei Business Insider, sistemul de răcire a bateriei crăpa uneori, provocând scurgeri care ar fi scurtat durata de viață a bateriilor sau chiar le-ar fi făcut să explodeze.
Tesla știa despre probleme, potrivit unor documentele interne și surse apropiate citate de BI. Producția acestui model și vânzările au mers înainte.
Tesla a fabricat mai multe componente ale modelului S dintr-un aluminiu cu risc de fisurare, potrivit investigației. Când s-a fisurat, iar lichidul de răcire s-a revărsat peste baterie, a corodat-o, făcând-o ineficientă sau declanșând o explozie periculoasă. Tipurile de lichid de răcire din bateriile utilizate de producătorii de mașini electrice lasă în urmă un reziduu inflamabil, pe măsură ce se evaporă, ceea ce reprezintă un pericol grav de incendiu.
„Când am dezasamblat un Tesla Model X, un tehnician a vărsat accidental lichidul de răcire în baterie și a stat acolo mult timp”, a afirmat Jason Schug, fost inginer auto și actual vicepreședinte al unei firme de consultanță auto.
„Nu a existat niciun pericol imediat, dar când am îndepărtat modulele bateriei, am descoperit mai târziu multă coroziune pe celulele bateriei și a fost destul de rău pentru că unele dintre celule prezentau scurgeri de electrolit”, a continuat el. „Dacă acest lucru s-ar întâmpla pe teren și ar trece neobservat, ar putea duce la aprinderea bateriei”, a mai spus Jason Schug.
Documentele interne citate de Business Insider arată că Tesla știa despre fisurarea pieselor, iar angajații constructorului de mașini electrice erau îngrijorați de acest aspect chiar și în timp ce vehiculele Model S erau livrate clienților.
Se pare că Tesla a încercat să acopere defectul, care este investigat în prezent de Agenția Națională de Transporturi Rutiere din SUA, prin aplicarea unui soft autoturismelor pentru a limita cât de departe ar putea călători cu o singură încărcare. Softul a fost aplicat după mai multe cazuri de combustie spontană.
„Fiecare parte a vehiculului (Model S, proiectat de Tesla) a fost o inovație revoluționară, astfel încât era aproape garantat că vor exista probleme serioase de producție”, a declarat Jeffrey Liker, inginer industrial și de operare la Universitatea din Michigan.
Potrivit Business Insider, defectele ar fi putut fi evitate. Compania a comandat testere de la terți pentru verificarea sistemului său de răcire dar, conform mărturiei angajaților, Tesla a ignorat rezultatele atunci când au dezvăluit problemele.
Un clip cu o mașină Tesla Model S care a explodat spontan, anul trecut, într-o parcare din Shanghai a devenit viral pe Internet.
Tesla lucrează la o baterie care va mări considerabil autonomia modelelor sale
Elon Musk crede că ar putea exista un milion de robo-taxiuri Tesla până la finalul anului